Mållös

Jag är mållös. Alltså jag känner att jag saknar relevanta tävlingsmål. Träningsmålen finns där, och är ganska basic. Jag vill bli bättre, på allt jag tränar på.

Är det gäller tävlingsmålen så känns det inte helt bra. Min gode vän David har som mål att vara topp 100 på vasaloppet. Jojje Karlsson, vars blogg jag läser, har som mål att kvala in till Ironman Hawaii. Båda dessa mål känns rejäla och helhjärtade.

Jag har inte något sådant mål, än.

Jag gör nu min första säsong som senior vilket har gjort det att jag känner mig lite avtrubbad. Jag är fortfarande lika träningssugen, men känner att jag saknar det där lilla extra som behövs. Jag känner att jag just nu inte kan vara med och fajtas på samma sätt som i juniorklassen och att ha som mål att ta sig till final på sm, det känns lite för mesigt.

Så vad ska vara mitt hawaii för den här eller de kommande säsongerna?

Kommentera

