Ingen koll

Körde söderut med en båt i fredags. När jag passerar Norrköping ser jag att polisen står och skjuter med laser så jag ser till att jag kör lagligt och ställer hastighetshållaren på 80km/h. Ett par kilometer efter platsen där dom stod och sköt så kommer en polisbil ikapp mig och blinkar in mig till sidan. Efter att jag fått blåsa och de kontrollerat mitt körkort får jag höra att jag inte får köra med min kärra på motorvägen. Den får bara framföras i maximalt 30km/h. Men de säger att de inte har mätt nån hastighet på mig, utan bara sett mig köra för fort. De släpper iväg mig, med tillsägelsen att hålla mig från motorvägen och bara köra i 30km/h.

Det hela verkar skumt så jag ringer farsan, som ringer vägverkat för att kontrollera. Och nog fan får jag köra i 80km/h med den kärran jag nu hade. Han ringer vidare till polisen i Norrköping och efter ca 45min blir jag uppringd av polischefen från Norrköping, som ber om ursäkt för det hela och säger jag visst får köra i 80km/h med den kärra jag har.

Det är illa att trafikpoliserna inte har koll på trafikreglerna.

Kommentera

