Triathlon?

Efter tiomila, som var ganska slitsamt pga lite sömn, har jag börjat få ont i knät igen. Segt värre, och som om det inte skulle vara nog har jag dessutom fått lite ont i en tåled. Så vad gör man när det gör ont att träna löpning? Jo man tränar nåt annat ett tag och går och längtar efter att löpa igen.

Så nu har jag kört en del landsvägscykel, eftersom min mtb har pajat och jag inte haft tid att laga den, och faktiskt också simmat lite. Det var nästan så man kände sig som en triatlet när man läste träningsdagboken som bestod av cykel, löpning och simning för den gångna veckan. Jag har också märkt att Uppsala nog är en riktig cykelstad (inte bara pga alla cyklar i centrum), då jag möter grymt mycket folk som faktiskt är ute och tränar cykel och inte bara har den som transportmedel.

Triathlon är förövrigt en skapligt hård sport som jag gärna skulle vilja testa på nån gång. Kanske till hösten? Jag kommer cykla en hel del i sommar, eftersom det kommer vara mitt sommarjobb, så man är nog inte helt otränad för det då. Jag ska nämligen lära barn att cykla mtb. Skapligt gött jobb och jag taggar redan för att samla träningstimmar på arbetstid.

Kommentera

