Pollenallergi?

Jag sprang en tävling i Horndal idag. Dalaportens OL arrangerade en medeldistans och jag var en av få Linnélöpare som ställde upp. Jag har de senaste dagarna kännt mig seg och småsnorig, träningen har inte funkat så bra pga detta. När jag sedan sprang iväg idag orkade jag bara hålla fart de första 10-15 minutrarna innan jag väggade och fick jogga/gå runt resten av banan.

Så nu misstänker jag att det kanske är så att jag har en pollenallergi. Det skulle förklara dagens tävling och att jag alltid verkar ha svårt att vara i form under våren, men kan prestera bra under sommar och höst (har varit så de senaste 5 åren).

Så nu är det väl bara att kolla upp det hela. Dock inte imorn, då ska jag tävla igen. Får se hur det känns då.

Kommentera

