Mera sprint

Sprang Stockholm City Cup i onsdags. Jag startade sent, näst sist, och när det väl blev min tur så var det slut på kontrolldefenitioner (!). Svor lite när jag sprang iväg och tänkte att ”fan nu måste man ju ta det lugnare så man får rätt kontroll”, vilket jag också gjorde till ettan. Drog sedan på för fullt mot tvåan men gjorde en lite sväng där och till trean, efter det har det flytigt ganska bra. Benen var inte riktigt så pigga som jag hade hoppats att det skulle vara. Sprang iallafall in på 17,12 vilket gav mig en 17:e plats totalt på etappen.

SCC_Haga

I lördags så sprang jag sedan Säterträffen. Först en medel distans som följdes av en sprint med jaktstart baserat på resultatet från medeln. Jag klantade mig tyvärr på medeln och sprang in som 17:e man, 4 min efter. På jaktstarten gick jag ut 5 sek efter Martin Hederskog. Jag valde att kötta på bra från start för att gå ikapp, vilket jag också snabbt var. Vi sprang sedan tillsammans och vid 7an var vi ikapp Karl Tiselius och Mikael Östlund som startat 45-50 sek före oss. Vår lilla klunga hade sedan mer eller mindre sällskap in i mål. Jag och Karl var två gånger på väg att gå ifrån men båda gångerna slutade det med att vi tog ett dåligt vägval och blev ifattlöpta igen, till och med omlöpta till 14:e (näst sista). Efter en regäl köttning till sista så gick jag från sista till första plats i vår klunga men orkade inte hålla det på spurten där Martin sprang om med 4-5m kvar till mål.

Nu väntar tävlingar i Mora: Lång, sprint och medel.

Kommentera

