Stockholm City Cup 2

Som idag hade start och mål bakom stockholm stadion medan tävlingen gick i Lill-janskogen och runt KTH. Jag hade även denna dag en sen start vilket jag tycker är skönt, då det inte är så mycket folk ute i skogen. Jag hade bra flyt i inledningen och sprang säkert, tog ett bra vägval på långsträckan och kände att det här blir nog ett ganska bra lopp. Strax efter att denna tanke försvunnit gjorde jag så min första miss, ca 10 sek, då jag gick snett ur från kontroll 8:a. Fick ändå 9:an bra men tror sedan jag tog ett dåligt vägval till 10:an då jag löpte rakt på istället för att ta vägen runt till vänster.

Sedan var jag tyvärr riktigt trött på slutet, men loppet räckte ändå till en 13:e av de cirka 300 startande i seniorklassen. Med lite tur kan det kanske räcka till en finalplats (topp 10 totalt) inför nästa veckas final.

Resultat

090527_Stockholmcitycup_2

Kommentera

