Stockholm City Cup Final

Jag sprang sista etappen av Stockholm City Cup igår. Hade genom stabila resultat (17:e och 13:e), i de två första loppen, lyckats med att kvalificera mig för finalen som sprangs av topp 10 efter två etapper. Gick ut i finalen, jaktstarten, som nia men kände direkt att kroppen inte svarade som jag ville att den skulle göra. Och efter miss på tvåan var jag ikapp löpt av Niklas Serrander, Södertälje-Nykvarn, som startade som tia och sista man i finalen. Vi hade sällskap ett par kontroller innan jag klantade mig igen på 8an och tappade kontakten. Resten av loppet blev en soloresa som inte var altför motiverad.

Men somsagt jag kom iallafall till final, och mötte där en del välmeriterade löpare, så jag är iallafall nöjd med det. Eller som Lutas sa: Det kan vara kul att vara med och känna på även om man inte kommer vinna. Det är en bra erfarenhet.

Jag får en ny chans nästa år, ska försöka göra lite bättre ifrån mig då.

Förövrigt har det också gått bra för en del andra Linnélöpare i SCC. Inga Kazlauskaite kom tvåa i damklassen och Henrik Löfås tog samma placering i herrklassen. Sedan Fick Daniel Lindgren pris då han var en av de bästa juniorerna i tävlingen. Kul!

Nu väntar Alfta-Ösas tävlingar i helgen och sedan Jukola! Jag löper första sträckan i Linnés tredjelag, vilket väl säger en del om klassen på de två första lagen. Ska bli kul och se om det blir en repris på förra årets andra plats.

Kommentera

