Varmt i Bollnäs

Det var varmt i Bollnäs i helgen som var. Jag åkte tillsammans med några klubbkamrater upp för att löpa på tallheden nordöst om Bollnäs. Först en medel och sedan en lång. Resultatet på medeldistansen får väl ses som godkänt. Jag hade svårt att få tag på skärmarna när jag väl var inne i ringen och bommade väl lite för mycket (ca 3 min). Farten kändes iallafall okej även om jag hade lite svårt med värmen.

Sedan på söndagens långdistans hade jag problem. Kände mig seg direkt och fick kämpa hela tiden, efter en tredjedel av banan började jag få rejäl vätskebrist och tillslut gick jag vinglandes fram i skogen. Väl vid den andra vattenkontrollen som bemannades av min vän Jonas Westbom var jag helt slut. Han såg direkt att jag var långt ifrån pigg och hällde snabbt två kannor med vatten över mig för att kyla ner mig (det behövde jag!). Svepte också ett antal muggar med vatten och det kändes som om jag stod där i en evighet. Avslutningen gick iallafall klart fortare för min del, men efter den inledningen var jag hopplöst efter.

Kommentera

