Forsta dagen med kidsen

Idag var forsta dagen med ungar har pa campen. Massor med smattingar som var mer eller mindre vilsna till en borjan.

Jag och Fraser hade var forsta mtb lektion efter lunch. Fjardeklassare, electives, vilket innebar att de hade valt att kora mtb. Vilket borde innebara att de ocksa vill kora mtb, kan man tro. Men icke!

Sjalvklart var det en unge som klagade pa allting forsta lektionen. Det var for mycket sten och rotter pa stigarna sa han kunde ju inte cykla, det fanns ju ocksa massa aklig lera i skogen och det kunde man ju inte vara nara (jag undrar vad han hade tankt sig mtb var?).

Det blev som ni sakert anar en utmaning att fa ungen att var med pa lektionen. Men den storsta utminingen ar nog anda att hela Amerika verkar vara sjukt overbeskyddande nar det kommer till ungar. Det var till exempel att antal foraldrar som foljde efter skolbussen, som hamtar kidsen, med sina egna bilar bara for att se att allt skulle ga bra.

Jag har ocksa fatt massor med sakerhetsforeskrifter jag maste folja. Jag for till exempel inte kora nagra trainingar dar jag tar tid, eller kora nagra ovningar dar ungarna kommer cykla snabbt. Det ar ju typ det som alla 10-aringar tycker ar kul. Sa det har kan nog komma att bli en utmaning.

Kommentera

