3 juli

Imorn ar det den fjarde juli, USAs nationaldag, en rod dag. Nu ska det ju inte spela nagon storre roll eftersom det ar pa en lordag da man anda ar ledig. Men nu har amerikanerna ett annat, ganska skumt, system. Rakar nagon av det roda dagarna infalla pa vad som redan ar en helg sa ar man ledig fredagen fore helgen. Saledes har jag varit ledig idag, men imorn pa den fjarde juli da ska jag jobba. Skumt system.

Har inte gjort mycket pa min lediga dag. Det jag har gjort ar att jag har tranat tva ganger och sett pa film.

Eftersom vi har tillgang till pool har jag tranat en del simning den senaste tiden. Jobbar pa att fa in crawl tekniken och har vissa tankar pa att forsoka genomfora ett triathlon senare. Jag cyklar ju hela dagarna som jobb, och tranar pa det lopning och simining, sa jag tranar ju redan som en triathlet. En annan anledning till att jag tranar simning ar att jag inte vill trana tva pass med lopning sa tatt inpa varandra (tranar bara pa eftermiddagarna eftersom jag inte hinner fore) och att jag endast har ett par loparskor (for asfalt) med mig. Jag ska nog investera i ett till par loparskor, eftersom det ar billigt har, och eftersom jag inte vill dra pa mig nagra forslitningsskador genom att anvanda samma loparsko varje dag.

Kommentera

