Orientering och Amerikansk BBQ

Det blir bara varmare och varmare har, och fuktigt ar det. Men jag borjar sakta att vanja mig vid det. Jobbade som vanligt igar (lordag) med att fixa till cyklarna sa att det ar klara for en ny vecka, dvs tvatta av dom, smorja kedjorna och fixa eventuella smafel pa bromsar osv.

Nar vi sedan var klara for dagen blev jag och nagra av det andra utlanningarna upphamtade av Steven (som lar ut pioneering = typ scout grejer) och korde oss till hans hus for en traditionel amerikansk BBQ. Det blev forsta gangen sedan jag kom till det har landet som jag blev fick ata riktigt god mat (inget socker eller ost fanns pa bordet). Det var en riktigt trevlig kvall.

3093569317_f1f7e3b787_b2

Sen idag, pa min lediga dag, har jag nu genomfort mitt forsta orienteringspass pa over en manads tid. Jag cyklade upp till Harriman State Park (ca 30km bort) sprang en forlangd medeldistansbana och cyklade sedan hem igen. Det var riktigt kul att komma ut i skogen igen och jag kande mig lite ringrostig i tekniken. Skogen var oppen och lattlopt vilket gjorde att det orienteringen var ganska latt. Bommade dock ca minuten pa nast sista kontrollen.

Ska forsoka orientera lite mer nasta helg.

Kommentera

