Svenskdag i New York

Har drabbats av en tillfallig hemlangtan. Tankte jag skulle bota den genom att snacka lite svenska och akte darfor till New York City idag. Fick inte tag pa Viktor, vilket var lite synd, men hittade av misstag fram till svenska kyrkan i New York. Var riktigt gott att sitta och mysa med en kanelbulle och en svensk serietiding inne i deras lokaler. Skont ocksa att fa prata lite svenska med dom som jobbade dar och de andra som besokte kyrkan. Passade ocksa pa att kopa pa mig lite Ahlgrens Bilar.

100_1795100_1793

Efter det besokte jag, pa inradan av prasten, Apple Store vilket var en av det coolaste affarer som jag nagonsin sett. Entren var en stor glaskub och sjalva affaren sag under jorden. Stilrent som fan. Besokte ocksa ett konstmuseum tillsammans med Osterrikaren Ingo och sag en hel del klassiska verk av Van Gogh, Monet osv.

100_1789

Fick skjuts in till stan men var tvungen att ta bussen hem, vilket dock var ganska segt. Bussnatet ar inte direkt valutvecklat har och bussen var ocksa 30min (!) sen. Ar iallafall hemma nu och avnjuter an av godispasarna.

Kommentera

