Cykel i Harriman

Korde ett ordentligt pass i Harriman i Sondags. 4 timmar och tre ordentliga stigningar togs. Pa sondagarna ar det riktigt manga cyklister ute pa vagarna har, parken ar smockfull med folk. Vagarna i parken ar riktigt schysta och det finns ett par fina utsiktsplatser. Sarskilt bear mountain var riktigt nice. Jag tog nagra bilder som jag ska ladda upp senare.

Korde ett  cykel pass idag runt i rockland nar jag ser en orienteringsskarm pa ett hus, det hanger aven en finsk flagga dar sa jag kande mig tvungen att ringa pa. Det visade sig att en kille fran den lokala orienteringsklubben bodde dar. Han gav mig ett par kartor over Harriman och bjod pa middag. Vi ska kora ett mountainbike pass i parken pa sondag. Kan nog bli riktigt nice.

Innan dess, pa lordag, blir det dock fotboll. Nagra av oss har fatt biljetter till en match mellan New York Red Bulls och Chivas (i den amerikanska MLS = major league soccer) vilket blir schyst. Fraser (den andra snubben som lar ut mtb) sager dock att Red Bulls suger iar, men de var tydligen ratt bra forra aret.

Kommentera

