Grönt, Grönt, Grönt!

Korde mitt andra orienteringspass pa lika manga manader idag. Cyklade till Harriman och sprang en medeldistans bana pa kartan Jackie Jones. Kandes ganska ovant att orientera men kom in i det ganska snabbt, och jag hade forvanandsvart nog inte nagra problem med den bitvis grova undervegitationen. Hade trott att jag efter cirka 2 manader av vaglopning skulle vara ganska kass i skogen men sa var tydligen inte fallet. Dock gick det anda inte sa fort eftersom terrangen bitvis var riktigt tat. Jag fick flashbacks fran orienteringsgymnasiets Danmarkslager 2006 (om jag kommer ihag ratt) dar vi pa vissa stallen i stort sett krop fram i skogen.

 

VM som gick i samma omrade 1993 vanns ju faktiskt av dansken Allan Mogensen. Kanske korde han sin vm uppladdning pa samma omrade som vi senare hade varat lager?

100_1797

Kommentera

