Ny stad, nytt land

Befinner mig numera i Ottawa, Kanada, efter den langsta bussresa jag nagonsin gjort (14 timmar). Jag har varit har nagon dag nu. Sov forsta natten pa ett hostel downtown, vilket var ett gammalt fangelse. Ganska coolt faktiskt. De andra natterna har jag sovit hemma hos Robbie Anderson, en lokal orienterare, och hans familj.

Har tranat ratt bra de senaste dagarna ocksa. Sprint-o intervaller, cykel och lopning igar, sammanlagt tre timmar. Och planen ar att kora nagot liknande varje dag de kommande dagarna. Robbie har forberett nagra traningar pa kartor haromkring och nagra andra juniorer och forsta ars seniorer kommer ocksa gora oss sallskap pa nagra av traningarna. Sa det ser ut att bli en bra vecka.

Sen vantar annu en lang resa ner till New York, troligen med tag den har gangen, for att flyga hem fran JFK pa kvallen den 10 sep. Sa nagon gang runt tre den 11 sep kommer jag landa pa Arlanda.

Kommentera

