Fet dag

Annu en fet traningsdag har i Ottawa. Vi borjade dagen med sprint-o intervaller vid Carleton University. Det var jag, Robbie och Jeff. Kande mig skapligt sliten pa detta de forsta passet for dagen men lyckades anda pressa pa bra och var snabbast pa alla slingor. Sedan var det ocksa typ inflyttningsdag for nya studenter, vilket var ett javla jippo med folk fran olika fraternities utkladda och kroppmalade i san nordamerikans college anda. Vi lyckades fixa till oss lite gratis Red Bull fran nagra av dessa innan vi joggade hem.

For eftermiddagens traning hamtade vi upp Lee och begav oss till en karta i sodra Gatineau Park dar Jeff motte upp. Vi sprang en brunbilds orientering pa cirka 9 km och softade sedan lite pa stranden innan vi drog till Subway for att kaka middag. Eftersom Gatineau ligger i det fransksprakiga Quebec fick jag stila med mina franskakunskaper nar vi bestallde mat, ”Poulet teriyaki, s’il vous plaît”.

Dagens sista pass blev sedan en nattorienteringsstafett dar jag och Lee tog en prestigefull seger over Robbie och Jeff trotts att min pannlampa (den lilla petzl lampan) hade kassa batterier sa att snubblade i stort sett i blindo.

Sista dagen med riktig traning imorn. Kommer ta en lugnare dag pa mandag innan det ar dags att ta bussen til New York pa kvallen.

Kommentera

