Vintern kommer krypande

September går mot sitt slut och orienteringssäsongen lika så. Nu återstår bara en handfull tävlingar: 25-Manna, elitseriefinal och Blodslitet är de som står på programmet de närmaste veckorna för mig innan vinterträningen kommer påbörjas.

Som jag tidigare nämnt kommer jag sattsa på Vasaloppet den här vintern, så min förhoppning är att snön ska komma tidigt och stanna kvar så att överdrivet mycket pengar inte behöver spenderas på skidläger.

Idag var det iallafall riktigt kall på kvällen när jag var ute och sprang, så det är ju lovande. Fick tyvärr lite ont i vänsterknä och valde att avbryta passet. Får väl bli rullskidor imorgon. Tills dess ska jag söka igenom mina sjukgymnastböcker för att försöka ta reda på vad som är fel med mitt knä och vad som ska göras.

Första snön i Åre, 28 september.

Kommentera

