Vad händer?

Det är höst, det regnar och jag känner mig sjukt seg, och är ganska säker på att det är vädret. Jag hatar det.

Det hela blir inte bättre av att jag för tillfället inte har något vettigt att göra om dagarna. Tyskaplugget är lite segt eftersom det bara är en dag i veckan och jobbsökandet går lite segt. Vädret motiverar inte heller till så mycket träning och jag kör bara ett pass om dagen nu. Jag vill ha snö! Nu! Jag ska nog se skidfilm och sedan åka rullskidor imorn för att dämpa suget efter snö lite.

Har funderat en del på plugg också. Det blir inte till att plugga i Uppsala iallafall. Jag vill ha något nytt och Uppsala kan jag ju redan. Nej, det lutar istället åt Falun. Har länge funderat på Trondheim också, men det går nog bort eftersom jag är lite osäker på hur det skulle fungera att plugga på Norska. Har också börjat fundera lite på Luleå. Det finns iof inte mycket orienterare att träna med, men jag anar att det finns en del skidåkare som delar mitt intresse för träning. Sedan tycker jag att inriktningen på friluftsliv som de har på lärarutbildningen verkar intressant.

Blir till att fundera lite på det där. Jag kommer säkert att ändra mig igen, har ju gjort de några gånger. Men det vore ju nice att bo på ett ställe där det faktiskt snöar på vintern.

One thought on “Vad händer?

  1. Pär skriver:

    Falun är fint

Kommentera

