Bosön

Är just hemkommen från Bosön och ett banpass med Rånäs 4H. Jag och Patrik åkte dit med förhoppningen att får lite mer sparring på intervallträningen. Nu var det inte så mycket folk där, men ändå bättre än i tisdags (då var det bara jag och Patrik som dök upp på intervallträningen i Norrtälje). Det blev en riktig friidrottsträning, kanske inte riktigt i min stil eftersom alla de andra som var där löper medeldistans. Hur som helst blev det 5x(400m+150m) med 30sek vila mellan 4-hundringen och 150an. Sedan 5 min set vila. Det var jag, Patrik, Viktor och 3 juniorer (som inte körde alla seten). Jag är inte snabb nog på de där korta distanserna för att hänga med, vilket väl kanske gör det till bättre träning. Förhoppningsvis kan jag vara med och fajtas om ett tag när man kommit in i att löpa snabbt.

Efter intervallerna körde vi lite spänst och styrka. Innan vi som vanligt drog till en pizzeria i närheten för att käka. Lite kul var att vi träffade på grabbarna från IFK Lidingö OK, först i hallen och sedan också på pizzerian.

Nästa vecka väntar först först 2x(4x250m) backintervaller i Norrtälje på tisdag och sedan skid-o läger i Vemdalen ons-sön. Här ska tränas!

Kommentera

