Grövelsjön

Våren, och sommaren, kommer med stormsteg och snön på dessa breddgrader i stort sett är borta. Förra helgen passade jag, Anton Östlin och David Holmström på att åka upp till Grövelsjön för att åka lite skidor medan det fortfarande finns snö att åka på. Det blev en heldag med snowboardåkning på fredag i Idre Fjäll och sedan ca 9h kallfjällsskidåkning på skare på lördagen och söndagen. Sjukt nice! Jag och Anton fick en varsin fet gogglebränna med oss hem.

Väl hemma har jag gjort orienteringspremiär för säsongen (träning) på onsdagens 10-mila träning. Startade lugnt med en mellanbana men glömde att ta astmamedicinen så det gick lite tyngre än det borde ha gjort. Hade i alla fall ganska bra flyt i orienteringen vilket bådar ganska gott inför säsongen då jag i vanliga fall brukara vara ganska off när jag inte orienterat på ett tag.

Kommentera

