MTB-O

Min nya passion, mountainbike orientering! Jag hörde om sporten redan för några år sedan från orienteering today, magasinet, och tänkte att det kunde vara kul att testa någon gång. Men sedan hände det aldrig någonting med sporten i sverige. Men nu i år gavs jag chansen att testa. Jag åkte första tävlingen i Karlstad, och det gick väl inte överdrivet bra. Missade en hel del och hade problem med att läsa kartan i farten. Någon helg efter arrangerade Kvåle mtb-o i Gagnef och då gick det lite bättre med orienteringen. Var dock fortfarande ganska svag i cyklingen, inte så förvånande iof efter den dåliga vinter jag haft i kombination med lite cykelträning. Hur som helst gavs jag sedan chansen att cykla världscupen i Polen. Truppen som åkte dit var väl mest där för att se och lära, men det gav mersmak! Sjukt kul var det även om två av tre dagar gick ganska dåligt.

Ska nu sattsa lite och försöka åka de tävlingar jag kan eftersom jag känner att det här kan vara en idrott som passar mig. Kartan för långdistansen i Polen: http://www.harpagan.pl/worldcup/maps/long/long_trasy.K.jpg

Kommentera

