Movnat

Höften kändes bättre idag, ingen smärta bara lite stelt. Jobbar på att stretcha ordentligt för att inte det ska komma tillbaka. Imorgon blir det en ny sorts träning på programmet. Movnat eller Natural movement som det kallas. Idéen är att man ska gå tillbaka till de ursprungliga rörelser som våra förfäder gjorde. Klättra, bära på stockar och stenar, springa barfota, krypa genom buskage osv. Det som stenåldersmännen ägnade sig åt. Eftersom jag aldrig riktigt gillat att gymma så ser jag fram emot att göra denna typ av aktivitet till en regelbunden del utav min träning istället för den ”vanliga” styrketräningen. Lär vara ganska mycket roligare än att köra bänkpress.

Inspiration:

2 thoughts on “Movnat

  1. Bosse Rosén skriver:

    Hej Linus,
    Hur gick det med MovNat-träningen?

  2. linusmood skriver:

    Det gick bra. Träningsformen är sjukt intressant men mitt utförande måste utvecklas lite. Hittills har jag mest hittat på vad jag ska göra efter vägen. Jag tror att jag i förväg bör bestämma vilka moment jag vill ha med i mitt pass för att få ut så mycket som möjligt av det.

    Har du själv provat mov nat?

Kommentera

