O-ringen, regn och MTBO

O-ringen är över för den här gången. Närke, är inget stort fan av vädret där. Regn hela jävla veckan. Sedan gick ju orienteringen inte riktigt som planerat heller. Veckans första etapp började med alldeles för mycket bom, men trots det lyckades låg jag på en 18e plats när jag startade den andra dagen. Där lyckades jag röra till det och stämpla fel. Det kändes skapligt segt och jag var ganska loj den tredje dagen. Så för att på nytt få lite hets och tävlingskänsla valde jag att byta till 2-dagarsklassen för de två sista. Motståndet var bra och jag låg inför den sista dagens jaktstart på en 17e plats. Startade snabbt och kom ihop med några andra löpare i en klunga redan vid första. Flytet fanns där men vid 6e lyckades jag göra en bom och tappa de andra. Sprang avslutningen själv och kom tillslut in på en 12e plats. Skönt att i alla fall få avsluta bra. Har de senaste dagarna tränat bra tillsammans med de Irländska och kanadensiska löpare som stannat kvar i Sverige för några dagars träningsläger. Siktar på att dra igång MTB-O satsningen på allvar nästa vecka med målet att cykla bra på världscupen i Italien om ca 1,5månad.

Kommentera

