MTBO

I fredags cyklade jag MTB-O för första gången sedan världscuptävlingarna i Polen i början på sommaren. Cykelformen var ganska dålig på grund av väldigt lite cykelträning (mycket löpträning istället) och MTBO formen var om möjligt ännu sämre. Har hunnit med att träna några pass till på cykel men det känns fortfarande lite segt, mer träning behövs. Som det känns nu så står jag nog över SM för att kunna sattsa på att komma i form till världscuptävlngarna i Italien. I alla fall så kommer jag att stå över medel och stafett-sm som är i Umeå. Säkert är det guldterräng där uppe, men jag känner att resan sliter mer än det ger eftersom jag nog ändå inte är tillräckligt bra för att nå final nu. Är lite mer osäker på lång-sm i Värmland. Kanske blir det en start där i alla fall.

Hursomhelst så kommer jag försöka köra så mycket MTBO som möjligt innan tävlingssäsongen är över. Nästa helg blir det sprinttävlingar i Stockholm där Söders SOL Tyresö står som arrangör. Sedan blir det förhoppningsvis lite lokala träningstävlingar i Uppsala i form av IF Thors MTBO cup. Kanske står jag som arrangör för en av de loppen, vi får se.

Kommentera

