Farsta

I lördags gled jag söderut mot Farsta för lite mer MTBO. Dubbelsprint med jaktstart på sprint nr 2. Började lite okoncentrerat och bommade lite på vägvalet till tvåan innan jag kom in i orienteringen ordentligt. Jag åkte in på näst bästa tid, endast 5 sekunder efter Markus Martinelle, Lidingö, som ledde. Vi två var relativt långt före de övriga åkarna och därför var det vi som gjorde upp om segern. Jaktstarten började lite segt, tappade lite tid i början på att jag försökte läsa in banan i förväg och blev lite orolig att jag skulle bli ifrånåkt. Sedan tjänade jag bra med tid på mitt vägval till fyran och gick om och upp i ledning. En ledning som jag sedan vid sjuan tappade då jag gick snett och tvingades runda lite för mycket. Låg dock med i rygg på Martinelle framt till tian där jag inte riktigt orkade gå med. Vid målet var jag 25sekunder efter. Är ändå rätt nöjd med tävlingen då det blev ett riktigt schysst träningspass av det. Skönt också att veta att jag kan cykla fort och fortfarande ha bra koll på kartan.

Farsan var med även han och testade, för första gången. Nu gick det inte så bra för honom men han fick mersmak och igår investerade vi därför i en ny mtb. En Scott Scale 70. Jävligt schysst hoj som idag skall hårdtestas i terrängen.

Kommentera

