Italien – det drar ihop sig

En vecka kvar nu till världscup avslutning i Italien. På fredag flyger jag ner till Milano och stannar tills på tisdag. Är rätt taggad. Träningen har fungerat bra den senaste tiden, långsamt ökat på mångden. Målet är att köra ganska stora veckor i vinter med mycket skidåkning, och det är det jag bygger upp för nu. Har aldrig riktigt gillat att ta paus på en till två veckor mellan höstsäsong och vinterträning så som många orienterare gör. Jag är ofta sjukt taggad på träning just då så jag brukar istället plocka fram viloveckan i slutet på januari, typ. Nån gång under en tentaperiod. Nu är skolan dock sjukt lugn och jag kunde inte vara mer nöjd med upplägget som tillåter mig att köra ordentliga träningsveckor utan att känna att jag tvingas dra ner på plugg eller för den delen vilan. Jag har redan nu börjat längta efter vintern (halva sverige tycker väl att jag är galen) och skid och snowboardåkning. Första rullskidspasset är i alla fall avklarat nu, lär bli fler…

Kommentera

