Update

Kom just hem till ett Uppsala rejält täckt av snö från ett relativt snöfattigt Bruksvallarna. Upp och ned vända världen. Jag klagar dock inte eftersom det ser ut att kunna bli ytterligare en bra vinter på dessa breddgrader. Träningsmässigt var i alla fall hela november viloperiod för mig. Det kändes ganska skönt att slappa lite och ladda batterierna innan man blickar mot nästa säsong. Eftersom det är så pass mycket snö i skogen har det inte blivit så många cykelpass på sistone. Jag siktar dock på att cykla genom hela vinter även om jag blir tvungen att hålla mig till vägarna. Planen för vinterträning är en blandning av löpning, skidor och cykel med fokus på mängdträning till och med mars. Därefter har jag drygt en månad på mig innan den första världscup deltävlingen går av stapeln i Ungern.

Nästa års fokus kommer att ligga på SM i MTBO samt världscup deltävlingarna i Rättvik och Leksand. Allt i juni.

Kommentera

