Sjuk som fan

Efter en inledande grymt vecka på året lyckades jag bli förkyld, som fan. Kan inte minnas senast jag blev såhär däckad utav en vanligt förkylning. Hur som helst verkar jag nu efter närmare två veckor vara tillbaka på fötterna igen. Den goda form jag var i innan jag blev sjuk är dock ett minne blott. Jag åkte idag SM i skidorientering på sprint distans i Gustafs, Dalarna. Jag och Kent bestämde oss efter DM i skid-O att vi skulle åka upp och tävla. Nu gick det ju inte som någon av oss tänkte det sig då vi båda blev förkylda efter DM. Så dagens lopp blev ganska slitsamt trotts att det bara blev runt 6 kilometers åkning.

Störst problem hade jag i inledningen av loppet där jag hade svårt att bedöma hur mycket jag kunde gena. Eftersom det var skare kunde man på många platser åka lika snabbt vid sidan av spåret som i. Dock inte överallt vilket var lite problematiskt. Ville man gena så fick man helt enkelt chansa och hoppas att skaren höll. Efter loppets inledning kom jag bra in i orienteringen men istället problem med åkningen. Normalt sett ska ett såhär kort lopp inte vara några större problem fysiskt men idag var det fan inte lätt. När jag korsade mållinjen var jag duktigt trött och jag misstänker att jag imorn kan känna av lite träningsverk. Jag kom tillslut på en 26:e plats vilket väl får ses som godkänt med tanke på formen. Jag hade i alla fall bra med tid tillgodo på sistaplatsen.

Kommentera

