Cykelbygge

Träningen rullar på, snön smälter långsamt och våren närmar sig. I alla fall är det vad jag vill tro, dock verkar de som spår väder tro det motsatta. Att det kommer bli kallt igen och hålla sig kallt långt in i april. Tyvärr så lär deras spådomar vara mer kvalificerade än mina egna. Så för att få tiden att gå, tills dess att det är barmark ute, så har jag ett projekt. Jag bygger en ny cykel. Jag har dock inte kommit särskilt långt, eller ens kanske börjat. Några delar har jag i alla fall fått. En ny carbonram och en ny dämpare. Innan själva byggandet kan dra igång på riktigt behövs dock lite fler delar än så. Några har jag sedan tidigare redan hemma (hjul, däck, styre osv), med det saknas också en hel del delar. Ska se till att göra en uppdatering när jag kommit lite längre på projektet.

Kommentera

