Snön smälter

Snön smälter. Men det går för jävla långsamt och säsongen närmar sig med stormsteg. Det är nu mindre än en månad tills dess att jag åker till Danmark för MTBO Camp och sedan därifrån till Världscupen i Ungern. Det känns bra att börja säsongen med 4 dagars tränings/tävlingsläger så att man får ett flyt både i cyklingen och i orienteringen. Det kommer behövas inför tävlingarna i Ungern. Jag tror i och för sig att cykelformen är ganska god, i alla fall när det är platt och hårt underlag. Det kommer säkert att ta några dagar att hitta ett ordentligt flyt i cyklingen där det är lite stökigare.

Sedan är det inte bara våren som det går segt med utan också mitt cykelbygge. Jag saknar fortfarande lite delar så vi får se när det blir klart. Sen lär jag ju hinna med att testa grejerna ordentligt innan jag tävlar på dem. Så tillsvidare kommer jag fortsätta att cykla på min Scott Scale 70. Dock i en uppgraderad version. Jag tänkte byta dämparen till en lättare version, byta styre och styrstam till kolfiber grejerna jag vann förra hösten så något kilo lättare lär den bli i raceversion.

Kommentera

