Kallt och blött

Träningen rullar på. Jag kör mest cykel för tillfället eftersom jag de närmaste veckorna kommer att tävla en del i mountainbike-o. På onsdag åker jag ner till Skive i Danmark för att delta i årets upplaga av MTBO Camp, ett 5 dagars tränings/tävlingsläger. Det kommer att bli otroligt skönt att få cykla på barmark igen. Här hemma är det fortfarande 2-3dm snö (i bästa fall) på stigarna, så jag har fått hålla mig till grusvägarna i huvudsak. Träningarna i Danmark blir en bra genomkörare, främst tekniskt, inför årets första världscup i Ungern helgen efter. Jag har inte satt upp några resultatmål för tävlingarna utan vill mest få positiva besked träningsmässigt, och kanske några hintar om vad jag behöver träna mer på.

Det ska bli intressant att se hur det går resultatmässigt den här vårsäsongen både tävlings och träningsmässigt eftersom jag kommer att byta fokus ett par gånger mellan orienteringen och mountainbike cyklingen. De största orienteringsmålen för vårsäsongen blir 10-mila och Stockholm City Cup, en tävling som jag placerade mig bra i totalt för två år sedan. Förhoppningen är att det ska fungera bra att köra båda sporterna parallellt eftersom jag helst inte vill välja bort någon utav dem.

För övrigt kan jag också nämna att det var svinigt kallt och blött på dagens distanspass. Längtar efter varmare väder.

Kommentera

