Katastrof lopp

Efter några dagar i Danmark drog vi söderut. Vi stannade första natten i Hof, Tyskland. Dagen efter hittade vi som av en lycklig slump fram till St Englmar som tydligen är känt för sina fina mountainbike stigar. Resan fortsatte sedan via Wien, Österrike innan vi tillslut kom fram till Tapolca i Ungern. På torsdagen testade vi i regnoväder terrängen på tävlingens model event. Slutsatsen blev att medel och långdistansen kommer att gå i väldigt snabb och lättcyklad terräng. Det kommer helt klart att bli intressant.

St Englmar

St Englmar

Idag  avklarades också första loppet här i Tapolca, och vilket katastrof lopp det blev för mig. Terrängen bestod av, en sedan sovjet tiden, övergiven stadsdel av Tapolca. Området var faktiskt sjukt bra för sprint, särskilt för MTBO. Jag startade ungefär mitt i fältet och fick ett ganska bra flyt från starten. Sen klantade jag mig dock grovt vid 4an, där jag stämplade fel. Jag upptäckte det först på väg till 10an och jag var tvungen att åka tillbaka. Totalt förlorade jag fem och en halv minut på denna fadäs och som man förstår var motivationen inte den bästa efter detta.

Jag antar att jag får se det som en bra genomkörare inför morgondagens medeldistans och söndagens masstart.

Stämpling MTBO

Kommentera

