Punktering

Fan! Dagens lopp började bra, flytet som igår saknades fanns där och jag tog till den största delen bra vägval. Sen hände det som inte får hända, punktering på bakhjulet och loppet var förstört. Jag hann ungefär 2/3 delar av banan, som var runt 14km, och det var för långt att försöka springa runt.

Arrangören varnade igår för att det i skogen kunde finnas en del sopor som folk bara dumpat där. Men enligt dem så skulle ”no logical route go through that area”. Tjena! På två av banans sträckor gick de bästa vägvalen genom just ett sådant område (det var inte markerat på kartan så man kunde inte välja att undvika dem). Det var på min andra genomfart i området som olyckan var framme och loppet förstördes.

Det känns sjukt jobbigt att ha fått två lopp förstörda. Särskilt dagens lopp, då jag orienterade bra och troligtvis hade tagit världscup poäng om det fortsatt så. Ska nu göra mitt bästa för att ladda om för morgondagens masstart.

in action

MTBO

Kommentera

