Update

Drar en uppdatering på vad som har hänt den senaste månaden. När jag kom hem från Ungern blev det fullt fokus på vanlig orientering. Jag löpte första sträckan på 10mila för OK Roslagen. Ett lopp som gick allt annat än bra för mig då pollensäsongen valde att slå till lagom till start. Kände mig sjukt trött hela loppen men lyckades tack vare att jag orienterade bra växla över till Tommy på en hyfsad placering (160). Nu blev vi tillslut felstämplade vilket var lite surt, men inte mycket att göra något åt.

Efter 10mila har jag löpt några sprint-lopp och formen börjar så smått komma smygande för detta.  Jag sprang också en medeldistans i Valbo, dock utan några större framgångar. Efter två ganska dåliga lopp på Stockholm City Cup, var jag i alla fall på väg mot en topp tre placering på DM-sprinten (låg 2a) men klantade bort det genom att missa 45sek på en kontroll. Kom tillslut 7a i H21.

Nu förra helgen var det så dags för lite riktig orientering igen. Den här gången i Säter på deras Säterträff, med två medeldistanser på en dag. Gjorde ett ganska stabilt första lopp där jag bitvis äntligen hade det flyt jag vill ha på ett orienteringslopp. Det andra loppet kändes istället inte alls bra. Är ganska säker på att mina missar på orienteringstävlingarna beror helt och hållet på att jag inte tränar någon orientering alls, utan endast tävlar. Orientering är trotts allt en sport där tekniken är en färskvara. Jag planerar dock inte att börja träna orientering riktigt ännu, utan det blir mountainbike och MTBO i några veckor till. Först efter världscupen i Rättvik/Leksand som slutar den 21 juni kommer jag att börja träna orientering på allvar. Så förhoppningsvis kanske orienteringsformen infinner sig lagom till o-ringen.

Kartor från de flesta av loppen finns här: http://www.dxdeluxe.se/linnekartparmen/index.php?user=mood

Kommentera

