Trasig ram

Efter helgens tävlingar upptäckte jag något oroande, en spricka i ramen på min nya On-one carbon whippet. Detta efter bara en månads cyklande. Inte bra alls. Nu har jag varit i kontakt med On-one och de kommer att skicka mig en ny ram. Dom har dock inga i lager nu utan det skulle ta någon vecka innan de fick in nya ramar vilket är lite surt då jag nu står utan tävlingscykel till sommarens tävlingar, då främst O-ringen. Jag har tills vidare börjat föra över delarna från kolfiber hojen till min gamla aluminiumram från Scott.

Måste ändå påstå att det är sjukt stor skillnad på att cykla med kolfiberram och aluminiumram. Kolfiberramen är inte bara lättare än aluminiumcykeln utan känns också mjukare, följsam och mer lättkontrollerad. Har svårt att se att jag någonsin frivilligt kommer att gå tillbaka till att tävla på en cykel gjord av aluminium, i alla fall inte i skogen.

Kommentera

