Nytt och fräscht

Var lite sådär lagom deppig idag eftersom ramen pajat och det lär ta några veckor innan jag kan få hem en ny. För att lindra lidandet investerade jag tungt i nya cykel delar som ska göra hojen lättare och bättre. Förutom nya hjul och en fräsch sadelstolpe i titan blir det nya växlar till hojen. Går upp till att köra med 9-delat, har tidigare kört 8-delat, och jag går dessutom över till att köra med gripshift istället för triggershift som är det vanliga. Jag har också beställt nya klingor till vevpartiet och kommer i framtiden att köra 2×9. Jag kommer att köra med de två stora klingorna men går ned en aning i storlek, 28T och 38T. Tror det är ett vinnande koncept.

Har varit sugen på gripshift jävligt länge och passar nu på när jag ändå byter till 9-delat. Jag har i stort sett bara hört bra grejer om gripshift och jag förstår inte riktigt varför det inte är mer utspritt. Tror att det kommer bli jävligt fint att kunna växla snabbare genom kassetten och att kunna växla utan att släppa ”tumgreppet”. Att det sedan reglagen är rätt mycket billigare än motsvarande triggershift skadar heller inte.

Kommentera

