Höst

Det blir kallare och kallare för varje dag n, och detta i kombination med att dagarna är tydliga tecken på att hösten snart är här. Skönt. Tidigare i somras satt jag och funderade på vad jag ska syssla med de kommande åren, vilka kurser jag ska/borde läsa och om jag eventuellt ska ta en studiepaus för att resa lite. En av de grejerna jag funderade på var att ta ytterligare en utbytestermin i Sydafrika. Jag tänkte att det är ju fan skönt med lite sol, det är billigt där, de flesta pratar engelska och landet är känt som ett bra ställe för uthållighetsidrottare att vinterträna på. Nu när hösten börjar komma inser jag att det nog inte skulle passa mig särskilt bra eftersom jag faktiskt inte gillar värme särskilt mycket. Om jag tycker att den svenska sommaren är jobbigt varm, hur skulle det då gå med den sydafrikanska? Nej, jag lär nog även i framtiden se till att bo på något ställe som faktiskt har 4 riktiga årstider och där det inte är ohyggligt varm på sommaren. Jag har trotts allt lärt mig att tycka om den svenska kylan som jag växte upp i. Men nu närmast väntar en termin i danska Silkeborg, som nog har aningen mildare vintrar än vad vi har här. Det känns nästan lite segt nu när jag börjar få suget efter kyla och snö:

Kommentera

