Chill i Helsinki

Idag blev en resdag. Dagen började riktigt tidigt med en bilresa till Aalborgs flygplats. Därifrån blev det flyg till Helsingfors med mellanlandning i Köpenhamn. Kom fram vid lunch tid och gick därefter runt och letade efter mitt vandrarhem. Eftersom min ”cykelväska” inte riktigt är en väska utan en kartong som jag förstärkt med lite silvertejp var det bra att det inte var särskilt svårt att hitta vandrarhemmet. Det är allmänt svårt att bära på en kartong någon längre bit eftersom det inte finns några riktiga handtag eller bärremmar. Så jag kan lova att jag kommer att investera tungt i en ordentlig väska för cykeltransport. Troligtvis blir det en med hjul så att man slipper vara helt död om man nu skulle behöva gå en kilometer.

Efter att jag checkat in blev det lunchbuffé på pizza hut och den satt sjukt fint kan jag lova. Gled sedan runt på stan ett tag eftersom jag inte hade något bättre för mig. Helsingfors är en riktigt fin stad och jag skulle lätt kunna tänka mig att bo här i framtiden trotts att jag inte förstår många ord på finska. Jag kommer få mer tid till att utforska staden nästa helg då jag blir kvar här en dag innan jag åker tillbaka till Danmark.

Imorgon anländer resten av den svenska truppen och resan går då vidare mot Vyborg i Ryssland.

Kommentera

