Det började bra…

Em-stafett idag där jag fick äran att starta i det svenska laget. När starten gick kl 10,30 så var det 22 stycken lag från olika länder som drog iväg. Jag valde att avvakta lite i starten med förhoppningen om att kunna se hur klungan skulle dela upp sig mellan de olika kontrollerna. Jag fick min första bra och plockade snabbt ikapp det jag släppt iväg under de första minuterna. Låg ihop med två tjeckiska lag, Finland, Schweiz och Slovakien i en ledar klunga med en liten lucka till bakom varande lag. Fick slita hårt och på väg ned mot varvning orkade jag inte riktigt hänga med och tvingades släppa. Varvade som sexa och kände att håller jag bara ihop orienteringen så kommer jag kunna hålla den placeringen in till mål. Jag orienterade säkert och lyckades faktiskt plocka en placering på den korta slingan innan målgång och gick således i mål som 5:a.

Medel

Nu gick resten av stafetten inte så bra för oss då Andreas som körde sista sträckan lyckades stämpla fel. Kontrollerna satt riktigt tätt, det skiljde kanske bara 10-15m mellan den han stämplade på och den han skulle ha. Imorgon väntar en skön vilodag för min del så jag väljer att stå över sprint stafetten. Jag känner att jag vill vila för att vara på topp till fredagens långdistans och Andreas var grymt revansch sugen efter dagens miss.

Kommentera

