25Manna

Flög hem till Sverige över helgen för att delta i 25manna, som är den sista stora orienteringstävlingen i år med ca 360 startande lag från hela norden. Jag flög från Aalborg till Arlanda via Köpenhamn med Norwegian, troligen för sista gången. Mitt första flyg blev hela 1,5h försenat till Köpenhamn vilket gjorde att jag missade mitt andra flyg och tvingades köpa en ny biljett hem från Köpenhamn. Så dryga 1000kr fattigare än jag räknat med kom jag fram till Arlanda nån timme senare än beräknat.

Nu känns det ändå lite värt eftersom 25manna är en rolig tävling som ofta bjuder på bra banor och terräng. Sedan är det ganska speciellt upplägg där hela klubben deltar, från knatte till gubbe. För mig symboliserar också 25manna att vintern är på väg. Det är ofta på en lerig åker och det är nästan alltid svinigt kallt och blåsigt. I år fick jag äran att starta för min klubb OK Roslagen och som vanligt är första sträckan lite kaosartad. Efter två veckors förkylning så var löpformen inte riktigt vad den borde vara och jag orkade inte riktigt hålla den fart som jag ville. Tekniskt sett fick jag i alla fall till ett ganska bra lopp så jag växlade ut till David på andra sträckan som 89a. Låg länge med topp 50 men tappade ganska grovt på slutet på att ha den långa gaffeln och när det är tätt mellan placeringarna rasar man snabbt.

Nu väntar en ny flygresa tillbaka till Danmark och jag hoppas att den går bättre än den förra.

Kommentera

