Seg höst

Vintern lyser med sin frånvaro, inte bara här i Danmark utan också hemma i Sverige där många av mina vänner taggar för den kommande skidsäsongen. Nu har jag själv aldrig varit någon jättetalang på skidor, även om som junior lyckades placera mig hyfsat på SM i skidorientering, men jag har alltid älskat vintern, snö och skidåkning. De senaste åren har jag dock endast åkt några få lopp per säsong och troligtvis kommer jag att ställa mig på startlinjen på några lopp även i vinter trots att upladdningen här i Silkeborg kanske inte kommer att bli den bästa.

Hur som helst har jag idag plockat fram rullskidorna. Efter dryga två veckor med en seg förkylning och ebola-hosta har jag bestämt mig att jag inte pallar sitta hemma längre. Så med pannlampa på tänkte jag staka mig upp för kullarna här.

Viss skillnad var det förra året. Då hade jag redan stått på skidor vid den här tiden, dessutom hemma i Uppland. Norrtälje närmare bestämt. Några bilder därifrån finns att skåda på EPIXC.se : http://epixc.se/2011/11/07/kanonvader/

Kommentera

