Dansk skidåkning?

Dagen började grymt bra med några timmar framför tvn och vinterstudion. På grund av snöbristen i hela norra Europa var startfältet på Bruksvallsloppet grymt bra. Kul också att man fick se en del bekanta ansikten i TV då även många skidorienterare ställde sig på startlinjen. Vann gjorde fransmannen Maurice Manificat före Johan Olsson och Petter Northug. Dagens skräll lär nog vara Mattias Fredrikssons fjärde plats. Frågan är om han nu får chansen i landslaget efter den prestationen?

Resultatlista: http://www.bruksvallsloppet.se/wp-content/uploads/2011/10/Resultat_3063_111112-2.pdf

Efter allt TV tittande gav jag mig ut på ett rullskidspass här hemma i Silkeborg. Eftersom Danmark är ett lands som anpassat sig efter en cyklande befolkning finns det mycket fina cykelvägar att åka på häromkring, vilket är ganska skönt då jag slipper oroa mig för bilisterna. Alla bilister jag mötte idag stirrade verkligen på mig, antar att det inte är särskilt vanligt med rullskidsåkare här.

Efter en middagspaus är det nu snart dags för dagens andra pass. Siktar på att köra cirka två timmar mountainbike här på den backiga mountainbike banan i Nordskoven. Singletrack när det är som bäst.

Over and out.

Kommentera

