det blir nog mer rullskidor i veckan…

Kraschade i söndags med mountainbiken på mitt distanspass och har nu rätt så ont i mitt vänstra knä. Eftersom vintern är på ingång även här i Silkeborg så ligger alla de löv som för en månad sen satt på träden nu på marken. Det har gjort att det ibland är nästintill omöjligt att se vart stigarna går. Jag kraschade på just ett sådant ställe där stigen försvann och jag hamnade någon meter vid sidan av stigen, vilket normalt sett inte skall vara något problem eftersom det inte ligger särskilt mycket skit på marken här. Nu gömde sig dock en stubbe under löven och eftersom jag tryckte på utför i typ 35-40 knyck var kraschen oundviklig. Nu hindrade det mig inte från att löpa ett kvällspass. Jag kände mig lite öm i vänsterknä men mer än så var det inte.

Efter ett löppass igår hade dock knät svullnat upp en del. Det var dagens andra pass så jag antar att det var kroppens sätt att säga åt mig att låta knät vila. Därför har jag lagt om planeringen så att det blir mindre löpning och mer rullskidåkning den här veckan. Förhoppningsvis så ska det hela bli bra av detta.

På lördag har förövrigt planerat en roadtrip till Sjaelland för att delta i deras Vintercup i mountainbike-orientering. Cupen går under tre helger före jul och fyra efter och jag planerar att vara med på två av deltävlingarna före jul. Ska bli riktigt kul att få in några tävlingsspecifika pass innan jag åker hem till Sverige för några månader med skidåkning (förhoppningsvis).

Kommentera

