Längtar efter snön

Längtar galet mycket efter snön nu. Har hunnit med att bli ganska trött på +3 och regn vilket är standardvädret här just nu. Det blir inte heller bättre av att alltfler av mina vänner börjar posta bilder på fejjan som på något sätt har med snö och/eller skidåkning att göra.

Terminen här nere slutar för mig redan den 8 december, så den 9:e kommer jag att vara på väg hem och jag tror inte att jag kan hålla mig särskilt länge från att åka upp till Mora för att stå på skidor. För om det nu inte händer något dramatiskt så lär det tyvärr inte gå att åka skidor på hemmaplan. Däremot verkar förutsättningarna relativt bra i norra dalarna. Orsa Grönklitt har premiär imorgon med 2km konstsnö spår och Älvdalen verkar vara på god väg att få spår dem också. Ska bli jävligt fint att snart får stå på snö igen. Tills dess får jag dämpa abstinensen med ett långpass på mountainbiken.

Kommentera

