Intervaller

Intervaller

Sitter och varvar ned nu med en coca cola vanilla efter dagens träning. Var fett länge sedan jag drack en sådan så jag kände mig bara tvungen att köpa en när väl chansen gavs. Dagens träning blev ett intervallpass på 7x4min med 2min vila. 1h och 10min med uppvärming och nedjogg. Effektivt.

Vanligtvis när jag kör intervaller på spinningcykeln så brukar jag se på lite olika cykelfilmer för att motivera mig lite. Det är inte helt ovanligt att jag tänker ”ta i lite mer nu så plockar du den där snubben” trots att jag mycket väl vet att det inte kommer gå fortare på skärmen för det. Länkar här till några av de filmer som jag ofta ser på:

Nu blir dock ingen cykling på några dagar. Imorgon åker nämligen Roslagsbro elit, förstärkt av Tynne, upp till Grönklitt för att nöta lite i längdspåren. Vi ska vara där i fyra dagar så förhoppningsvis kommer jag få ihop ett antal timmar. Känner jag övriga deltagare rätt så är målet åtminstone en full hand varje dag vi är där.

Avslutningsvis tänkte jag berätta att jag idag la en beställning på lite nya cykeldelar. Det jag beställde var: en ny sadel från san marco (är i behov av detta eftersom den gamla börjar bli ganska sliten), ett sram xogripshift växelreglage till scotten (kommer köra gripshift på alla mina cyklar) samt två uppsättningar av däck, ett par från Schwalbe och ett från maxxis.  Fortsätter vintern att vara så här i Uppland så kommer jag få användning av dessa långt innan säsongen drar igång i mars.

Kommentera

