Klar med Danmark

Nu har jag avslutat mina utbytes studier i Danmark och tagit mig hem till Uppsala igen. Imorgon börjar plugget igen här på hemmaplan. Kommer läsa kurser i samhällskunskap, geografi, historia och religion den här terminen och nästa. Så här på förhand känns det som om det kommer att bli ganska intressant.

Sen har jag hunnit med att sälja min tävlingscykel. Så för tillfället har jag ”bara” en cykel: Min Merida Matts TFS som jag nyligen byggde ihop. Men trots att den har en sjukt tung gaffel (som kommer bytas snarast mot en stel i kolfiber) så känns den alldeles för fin för att använda som vintercykel i det här skitvädret. Därför började jag igår att leta runt i garaget för att se vad jag har för delar och vad jag kan göra med dessa. Hittade en gammal och sliten aluminium ram (min brors gamla Bianchi), en stel gaffel i stål och en hel del andra prylar som kan användas till en vintercykel. Det blir en cykel som jag inte kommer vara rädd för att använda i det salt slask som nu finns på vägarna. Dock saknades några delar och dessa är nu beställda. Ett par hjul för v-broms inhandlades snorbilligt från chainreactioncycles (220kr) tillsammans med nya v-bromsar och en bashguard (kommer köra enkelklinga fram med bash och jumpstop). Förhoppningsvis kommer projektet att vara klart om 1-1,5 vecka. Tills dess får jag fortsatt slita på min Merida.

Kommentera

