Skitväder

De senaste dagarna har det varit riktigt skitväder så jag har hållit mig från att träna utomhus för att slippa slaskvädret och för att slippa tvätt bort saltet från cykeln. Istället har jag tränat inomhus på spinning cykeln, i huvudsak har det blivit intervaller på 3-4minuter då jag känner att det är det som ger mest. Jag tror att de här intervallerna är anledningen till att jag gick framåt ganska mycket i cyklingen under vintern förra året trotts att jag mest åkte skidor. Därför fortsätter jag med samma koncept även den här vintern, med den lilla förändringen att jag ska försöka cykla mer långpass utomhus också. Hittills har jag dock haft svårt att få upp värmen i fötterna när jag trampar på i minusgrader så för att råda bot på det så har jag beställt ett par nya skoöverdrag för cykling som jag hoppas ska kunna hålla mig varm. Det är fan inte kul att tappa känseln i tårna varje gång man tränar…

Kommentera

