Waiting for better weather and a new bike

Träningen går bra, loggade 12,5h förra veckan med en stor andel högintensiv träning. Jag sitter ganska mycket på spinning cykeln och kör intervaller eftersom jag känner att det ger mig mer än 90min på skogsvägarna. Jag slipper också förfrysa mina tår vilket är något som jag har stora problem med under vintern. Jag kan helt enkelt inte köra några pass som är längre än 2h eftersom jag inte kan behålla värmen i tårna. Jag förstår inte hur folk klarar av 3-4h på cykeln i kylan på vintern. För mig funkar det inte så jag drömmer om varmare väder där jag han dunka 4h pass utan att vara rätt för att förlora mina fötter.

I slutet på mars åker jag till Danmark på läger. Inte riktigt lika varmt som mallis eller kanarieöarna som brukar vara de svenska cyklisternas favoritplatser att vinterträna på. Men då arrangeras MTBO Camp och känner jag Danmark rätt så är det snöfritt då i alla fall.

 

Förhoppningsvis har jag fått min tävlingscykel för 2012 tills dess. Jag kommer att cykla på en Nishiki SRI Carbon som är utrustad med full xtr och dt swiss xr1450 hjul. Det kommer nog bli ett lyft från förra årets cykel (On-One Whippet). Jag är sjukt taggad inför kommande säsong.

Bild

Kommentera

