New communter on the way

Investerade, jävligt spontant, i en cykelram idag. Ramen jag köpte var en On-one pompino av 2010 års modell som reades ut för ca 1000 sek på on-one’s hemsida. Planen är att bygga en singlespeed cyclocross och till så stor del som möjligt använda delar jag har liggande till bygget. En tanke som tyvärr redan har skitigt sig lite grann då hjulen jag hade hemma inte passar till bygget (var lite snabb på att beställa och upptäckte detta först efteråt). Så ett par hjul med 120mm nav måste inhandlas. Bortsett från det borde jag ha det mesta som behövs här hemma redan.

Huvudanledningen till köpet var att jag ville ha en ganska underhållsfri cykel att pendla på. Från början var väl tanken att vintercykeln skulle användas till det men eftersom den blev ganska tung och ramen egentligen är lite för liten för mig får detta bli lösningen istället.

Tanken är att slutprodukten ska bli något sånt här (fast min ram är brun):

 

Kommentera

