Vinnare i Svenska MTBO Cupen

Nu är säsongen över för min del. Den avslutades i och med helgens tävlingar i ”Uppsala MTBO Camp” där vi inledde på fredagen med natt-mtbo med masstart där jag hade ledningen i stort sett hela loppet och tog hem vinsten före Peter Alvarsson. På lördagen körde vi förlängd medeldistans i Järfälla där jag gjorde några orienteringsmissar men kunde trots det placera mig tvåa efter Oskar Lund. 3a kom sedan Hans-Jörgen.

Sedan kom avslutningen av den svenska MTB-O cupen vid Hammarskog, väster om Uppsala. Jag visste inför tävlingen att om jag var topp 2 så skulle totalsegern vara min. Jag visste också att det skulle bli svårt då många bra åkare var på plats och flera hade visat bra form tidigare under helgen. Banan var blöt och sjukt lerig och jag lyckades ta en del ganska dåliga vägval där tiden rann iväg. Jag kom tillslut tvåa och säkrade därmed segern över dagens vinnare, Hans-Jörgen, med 1 ynka poäng. Kändes otroligt skönt att ta hem vinsten eftersom jag haft ledningen hela säsongen och det hade varit tungt att tappa ledningen på den sista etappen.

Taggad , , ,

Kommentera

